torsdag 25 februari 2010

Vuxenpoäng

Usch, vad jag känner mig vuxen när jag har alldeles för mycket pengar på kontot och betalar räkningar för alldeles för mycket pengar. Och kollar på sängar och madrasser och gud vet allt. Det är tydligen viktigt det där med säng och resårmadrasser och allt vad det nu heter. Shit. Vuxenpoäng på mig.

Älskling låg hemma i sängen och hade det bra (han var sur på mig) medan jag vandrade runt på IKEA och planerade vårt nya hem. Shit, igen. Han hatar att jag bara vill ha rosa saker, så vi grälar hela tiden. Minsta lilla tjejfärg och han blir helt rabbiat. Samma gäller tavlor med Paris-motiv, som jag har en viss förkärlek till. Big no-no. Tydligen något tjejsyndrom det där med rosa, Paris och sånt. Fattar ingenting. Nåja, svängde förbi Läkarmissionen och fyndade skitstora vinglas istället och lite champagneglas också. Måste ju ha nåt fint att skåla i när vi inviger lägenheten. Och så köpte jag en supersöt liten juicepress, ha. Hela kalaset gick på 55 kronor.

Är den här tavlan för tjejig eller? Need some support här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar