måndag 20 april 2009

This is me

I väntan på att min bror ska vakna till liv, så jag får en springpartner, hittade jag en gammal lista som är rätt rolig...

BRUKAR DU:
Peta dig i näsan: När det är något i den så...
Titta på dig själv i spegeln: Ja.
Gnälla: Inte så ofta hoppas jag.
Skrika: Om jag är arg händer det nog.
Sova: Alldeles för lite. Sleeping-issues ni vet.
Ha ångest: Ha! Jämt, över allt och ingenting.
Skada dig själv med flit: Nej.
Ta mediciner du inte borde ta: Inte så ofta.
Vilja dö: Innan kaffefixen på morgonen är jag absolut kapabel till att lägga mig ner och dö.
Drömma mardrömmar: Det händer.
Drömma sexdrömmar: Vem gör inte det?
Ta droger: Nej.
Försöka vara annorlunda: Försöka? Jag är som jag är, lite galen sådär.
Klä dig i svart: Nu är det vår, då vill jag ha färg!
Gå till kyrkan: Ibland.
Gå i skolan: Nej.
Röka: Oh ja.
Ha sex: Inte just nu...
Ljuga: När det behövs.
Hata folk: Livet är för kort för att hata folk.
Lita på folk: Jag är nog rätt godtrogen.

VEM:
Saknar du: Majjs och M.
Vill du döda: Ingen vad jag vet.
Rörde dig sist: Många som rör vid en hela tiden ju, vare sig man vill eller inte.
Vill du slå: Jag är en fridfull person.
Kysste dig sist: M.
Vill du kittla: Ingen just nu.
Kramade du sist: Någon av brorsans kompisar i torsdags.
Vill du prata med: Mina darlings som är utspridda lite här och var ute i världen.
Skrek du på sist: Var länge sen jag skrek på någon.
Vill du vara som: Mig själv.
Sårade dig sist: Oj, nåt ex kanske.
Vill du bli galet full med: Tjejerna såklart!
Gjorde dig riktigt glad senast: M.
Fick du sms från senast: Brorsan.
Ringde dig senast: Min chef.
Är snyggast på jorden: Hm, finns ju många hotties där ute.

HAR DU:
För många vänner: Nej, precis lagom många.
Förföljelsemani: Ha! Nej?
Tvångstankar: Nej.
Någon annan psykisk sjukdom: Nej.
Någon fysisk sjukdom: Nej.
Någon skada: Lite blåmärken efter helgen...
Färgat håret: Yes.
Brutit några ben: Nej.
Några piercings: Öronen.
Egen dator: Ja.
Bra självförtroende: Helt ok.
Kysst någon: Mm, det är mysigt.
Sagt jag älskar dig till någon idag: Det har jag faktiskt!
Bjudit ut någon: Nej, det tror jag inte.
Varit kär: Ja.
Dumpat någon: Ja.
Stulit någonting: Nej.
Lämnat landet: Flydde till Egypten i januari.
Tuttat eld på nåt: Ha! Det har jag faktiskt gjort.
Gjort något olagligt: Har jag säkert.

HUR:
Går du: Fort som attan.
Svarar du i telefonen: "Hej, det är Caroline".
Fördriver du tiden: Böcker oftast.
Mycket pengar har du: Inga just nu, ha!
Tjänar du pengar: Genom mitt jobb.
Ofta diskar du: När det behövs.
Ofta städar du: Samma där.
Många stör du dig på: Lite för många kanske...
Ofta träffar du din familj: Så ofta jag hinner.

TROR DU:
Att du kommer bli något: Det tvivlar jag inte en sekund på.
På gud: Inte direkt.
På rymdvarelser: Nej.
Att folk tycker om dig: Det hoppas jag.
På ett liv efter detta: Jag tror på något såklart. Vad får vi se.
Att fiskar kan tänka: Kunde inte bry mig mindre.
Att du kommer leva länge: Det återstår att se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar