lördag 18 juli 2009

Gårdagens fylleknull

Detta fantastiska uttryck myntade jag och Hanna way back in the days... Och det är fortfarande användbart! Det är alltid lika härligt att gå till jobbet en lördagmorgon och iaktta alla stackars tjejer som stapplar hem i sina heels och kortkorta klänningar sådär 9.30, tillsammans med alla som ska till jobbet. Dom ser alltid lika skamsna ut och flackar ständigt med blicken och tänker; "Syns det att jag fortfarande är full" eller; "Shit, jag kan inte gå i högklackat". Tro mig, jag vet. Har varit där några gånger i unga dagar. Skillnaden mellan mig och dessa småtjejer är dock att dagens ungdomar är sjukt orutinerande. Ta med extraskor, det är ett hett tips. Flats är inte lika uppenbart. Heels är lika med walk of shame. Sådetså. Kan dock inte låta bli att småle lite och minnas alla roliga kvällar... Back in the days.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar